Sociaal is niet alleen in de wijk, maar ook bij KCC
Helma probeert huurders zo goed mogelijk te helpen als KCC-medewerker
Al jaren werkt Helma als medewerker van het klantcontactcenter van Bo-Ex. Ze noemt de afdeling ook wel het “huurderscontactcenter”, omdat dit nog sterker benadrukt waar zij voor staat: de persoon achter een aanvraag écht helpen.
“Ik probeer altijd een luisterend oor te zijn,” vertelt Helma. Zij en haar collega’s zijn vaak de eersten die huurders te woord staan, of het nu telefonisch is, aan de balie, of via de mail. Geen vraag is hetzelfde, maar zij doen hun best om huurders zo goed mogelijk op weg te helpen.
Filteren en inschatten
Met jaren ervaring heeft Helma een antenne ontwikkeld om de behoeftes van huurders te herkennen. Ze weet precies hoe ze vragen moet filteren en kan goed inschatten wanneer ze moet doorvragen om woonsituaties voor huurders snel te verbeteren. Voor Helma is het belangrijkste dat huurders zich geholpen voelen en met een goed gevoel het gesprek afsluiten.
Ontwikkelen doe je samen
Binnen haar team voelt Helma zich helemaal op haar plek. Het team hecht waarde aan ontwikkeling en samenwerking: “We zijn erg hulpvaardig. Je hebt vaak de hulp van anderen nodig, zo van: ‘Hoe zou jij hiermee omgaan?’” Nieuwe collega’s worden warm ontvangen, en er wordt regelmatig tijd vrijgemaakt voor gezelligheid. Deze warme sfeer zorgt ervoor dat iedereen zich gesteund voelt om het beste uit zichzelf te halen.
Je moet een teamplayer zijn om binnen een woningcorporatie te werken
Ontdek jouw mogelijkheden bij de WOCO
Bij Bo-EX vond Helma haar eigen stem om huurders op weg te helpen. Samen met haar collega’s, zet zij zich dagelijks in om ervoor te zorgen dat de juiste informatie met ze wordt gedeeld.
Wil jij, net als Helma, bijdragen aan een positieve woonbeleving voor huurders?
Ontdek de mogelijkheden bij de WOCO en bekijk onze vacatures!