test-basispagina background

Sandra’s werkgeluk bij de woningcorporatie

Van supermarkt naar spilfunctie in het KCC

Voor Sandra van Ewijk (53) begon haar loopbaan bij
een woningcorporatie in 2023, maar het voelt alsof ze
er al jaren werkt. Na meer dan drie decennia bij een
stichting en een baan in de supermarkt van haar
broer, vond ze via een buurvrouw haar plek bij het
Klant Contact Centrum (KCC). “Ik kwam uit een warm
bad, maar stapte een nieuw warm bad in.”

Kleine moeite, groot verschil

Wat Sandra verraste in haar nieuwe functie, was hoe veelzijdig én mensgericht het werk bij het KCC is.
“Elke dag spreek ik huurders met heel verschillende verhalen. Soms bellen mensen met praktische vragen, soms delen ze iets heel persoonlijks. Wij zoeken altijd naar een oplossing die én menselijk én praktisch is.” Of het nu gaat om een lekkende kraan, overlast in de buurt of een financiële vraag: Sandra en haar collega’s staan paraat. “Ik sprak laatst de vader van een huurder met een beperking. Zijn zoon had in paniek het verkeerde nummer gebeld en was bijna opgelicht. Ik heb een sticker met onze gegevens opgestuurd voor in de meterkast om dat in de toekomst te voorkomen. Kleine moeite, groot verschil.”

Afwisseling en verbinding

Het KCC-team waar Sandra werkt bestaat uit meer dan twintig collega’s, verdeeld over twee locaties. Elke dag werken zo’n tien mensen aan de telefoon, balie of administratie – soms ook vanuit huis. “Die
afwisseling maakt het werk leuk. Geen dag is hetzelfde.” Sandra doet meer dan alleen haar KCC-taken: ze is bedrijfshulpverlener,

Welke skills zijn welkom bij de WOCO?

Enthousiast samenwerken, goed kunnen organiseren, strak plannen en begroten maar ook meebewegen als het moet. Je sociale kant is heel belangrijk; de wensen en belangen van huurders laten zich immers niet altijd vangen in een spreadsheet. Je bent gewend te werken in een dynamische omgeving maar laat je liever niet leiden door de waan van de dag. 

Wat je skills op het gebied van projectmanagement ook zijn, je kunt ze inzetten bij de woningcorporatie
om wonen betaalbaarder, duurzamer en aangenamer te maken. En jouw bijdrage leveren aan de
uitdagingen op de woningmark

Zei iemand 
impact maken?

Zei iemand 
impact maken?

Dertig procent van de huishoudens woont in een sociale
huurwoning. Dus ja: onze impact op hoe men woont is groot.
Enorm zelfs. Ons werk helpt talloze huishoudens om prettiger,
betaalbaarder en duurzamer te wonen. Je gaat aan de slag met omvangrijke plannen en flinke budgetten. En boekt concrete resultaten op grote schaal.

Zoek een WOCO bij jou in de buurt

Zei iemand 
impact maken?

Dertig procent van de huishoudens woont in een sociale
huurwoning. Dus ja: onze impact op hoe men woont is groot.
Enorm zelfs. Ons werk helpt talloze huishoudens om prettiger,
betaalbaarder en duurzamer te wonen. Je gaat aan de slag met omvangrijke plannen en flinke budgetten. En boekt concrete resultaten op grote schaal.

test-basispagina image
Ingrid - Management assistent

Ingrid - Management assistent

Mijn passie voor volkshuisvesting komt tot leven bij de WOCO, waar ik niet alleen leer over vastgoed, maar ook over de mensen die erin wonen en werken."

Heb jij een vraag 
voor Ingrid?

Of wil je meer weten over hoe je jouw skills kunt inzetten om wonen voor duizenden huurders te verbeteren?

Wil jij, net als Sandra, werken met 
impact binnen de woningcorporatie?

Ontdek de mogelijkheden bij de WOCO en bekijk onze vacatures!